 
 Zomercampagne van Ksa is ruim 48 miljoen keer bekeken
Zomercampagne van Ksa is ruim 48 miljoen keer bekeken
Vorige VolgendeTijdens de sportzomer van 2024 hebben communicatiebureau Clarity en de Kansspelautoriteit een grote bewustwordingscampagne gevoerd die in het teken stond van de risico’s van sportweddenschappen.
 De campagne was speciaal gericht op Nederlandse jongvolwassenen tussen de 18 en 24 jaar. Het doel van de campagne was: ‘Gokken kan leuk zijn, maar bewust spelen is echte winst.’  De campagne heeft een bereik behaald van 48 miljoen impressies.
Tijdens de sportzomer van 2024, waarin zowel de Olympische Spelen als het EK voetbal plaatsvonden, was er een verhoogde kans op deelname aan sportweddenschappen, voornamelijk onder jongvolwassenen tussen de 18 en 24 jaar oud. Uit een onderzoek onder bijna 1.000 Nederlandse jongeren blijkt dat 32% van deze doelgroep regelmatig op sport wedt en dat ruim 60% interesse had om dit te doen.
Om deze doelgroep bewust te maken van de risico’s van sportweddenschappen heeft de Ksa, samen met Clarity, een campagne gevoerd. Deze campagne is gelanceerd via een combinatie van social media en PR. Binnen de PR-strategie zijn er ook mediapartners ingeschakeld. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in:
- 47 publicaties in geprinte en online media
- 7 interviews bij nationale media, zoals NPO1, NOS en FunX
- 63 items in radio- en televisie uitzendingen
Influencers betrokken
Bovendien zijn er aan de campagne ook influencers gekoppeld, zoals Skere Student en Thibo. Deze influencers hebben de financiële risico's benadrukt over onverantwoord gokken.
Dit heeft ervoor gezorgd dat de campagne “Speel geen spelletjes met je geld” gelanceerd is. Tijdens deze campagne hebben jongeren via een interactieve test inzicht gekregen in hun eigen gokspel en in de valkuilen van gokken in online casino's en sportweddenschappen. 
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 