 
 Ksa tikt Lucky 7 Casino op de vingers vanwege gebrekkige klantenservice en zorgplicht
Ksa tikt Lucky 7 Casino op de vingers vanwege gebrekkige klantenservice en zorgplicht
Vorige VolgendeHet redelijk nieuwe online casino Lucky 7 Casino is onlangs op de vingers getikt door de Kansspelautoriteit. De klantenservice van het online casino was onbereikbaar en de informatie over verslavingspreventie was alleen leesbaar in de Engelse taal.
Bovendien kreeg de Ksa signalen over de invulling van de zorgplicht van het online casino. Na contact met de Ksa zijn de problemen bij Lucky 7 Casino opgelost.
Lucky 7 Casino wordt geëxploiteerd door Noord Zuid Alliantie B.V. en is sinds 19 december 2024 actief op de Nederlandse markt. Op de website van het online casino werd verslavingspreventie aangeboden in het Engels en dat is in Nederland verboden. Dergelijke informatie dient beschikbaar te zijn in de Nederlandse taal.
Bovendien was ook de klantenservice van het online casino niet op orde. Spelers die belden kregen een Engelstalig bandje dat vertelde dat er niemand beschikbaar was. Dit is verboden, want elk legaal casino moet een Nederlandstalige klantenservice beschikbaar hebben voor zijn spelers. Spelers moeten namelijk altijd vragen kunnen stellen of hun zorgen kunnen uiten over hun eigen speelgedrag.
Zorgplicht in Nederland
Naast de genoemde overtredingen kreeg de Ksa ook meldingen van spelers over de invulling van de zorgplicht. Spelers die net hadden gekozen voor zelfuitsluiting kregen namelijk een pop-up die hen stimuleerde om nog meer geld te storten.
Ook deze problemen zijn door het online casino direct verholpen. Desondanks blijft de Ksa het online casino goed volgen. Bij eventuele nieuwe overtredingen kan de Ksa handhavend optreden tegen Lucky 7 Casino. 
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 